Ako sa z tradičných parfumov stali „niche“?

Ešte donedávna, približne do roku 2000, vznikali vône relatívne pomaly a uvážene. Napríklad Christian Dior v tej dobe uvádzal novú vôňu na trh asi jedenkrát za tri roky. Rovnako ako aj Yves Saint Laurent alebo Lancôme.Niche vône sa zrodili pre skutočných milovníkov parfumov. Na obrázku je parfumovaná voda  BOUCHERON Collection Rose

 

Potom sa ale rozbieha veľký parfumový biznis na plné otáčky. Napríklad značky ako Hugo Boss uvádzajú nové vône ku každej módnej kolekcii. To isté zvykne robiť i Calvin Klein.

Kvantita na úkor kvality

Vôňam začína chýbať originalita a podobajú sa jedna na druhú. Firmy rozhodujú o vôňach z pozície obchodu. Sledujú, aké vône sa nejlepšie predávajú, a snažia sa vytvoriť podobné bestsellery. Trh sa riadi dopytom a mainstream vytlačuje všetku originalitu.

V tak veľkom priemysle už nie je miesto ani pre prírodné ingrediencie. Nové syntetické látky dovoľujú značkám namiešať vôňu jednoduchšie.

expirace kosmetikyZaplatíte síce o pár stovák viac, ale odmenou vám bude originalita a jedinečnosť.

Mainstream v parfumoch je nuda

Lenže táto unifikovanosť so sebou prináša aj nudu. Okolo roku 2005 začínajú rásť nové parfumové domy ako huby po daždi. To je príležitosť pre nezvyklých parfumérov, ktorí túžia vyrobiť svoj majstrovský kúsok. Začínajú tvoriť nové, originálne vône, ktoré sa silou-mocou chcú odlíšiť od mainstreamu. Zrazu je v nich opäť cítiť túžba vytvoriť niečo krásne a originálne.

Niche sú tekuté emócie, vášne a osobitosť.

Nové niche parfumy hovoria o emóciách, zážitkoch a predstavách. Zväčša stoja na veľmi kvalitných prírodných ingredienciách alebo drahých syntetických materiáloch. A tak sa predstavujú nové značky ako Different Company, Co Stume National, Serge Lutens, Tom Ford, Atelier Cologne a podobné. V ponuke Sensualité nájdete niche vône od Alex Simone, Alexandre.J, Dunhill Signature alebo Boucheron Collection.

Ich parfumové skvosty sú síce veľmi drahé, ale o to väčšiu túžbu vyvolávajú. Sú originálne a kvalitné. Niektoré majú veľmi jednoduché flakóny, aby vynikol samotný nektár. Iné sú zase na pohľad veľmi exkluzívne a nazdobené.

Nechcite nosiť to, čo ostatní. Buďte iní.

Zákazníkov, nedotknutých nikovými voňavkami, môžu trochu šokovať. Ak máte ale trpezlivosť a túžbu mať niečo iné než ostatní, určite medzi nimi nájdete svoju srdcovú záležitosť. Určite vám nebude ľúto tých pár stoviek naviac, keď budete vedieť, aký príbeh a koľko úsilia stojí za vašou vôňou.

expirace kosmetikyNájdite si svoju niche srdcovku u nás na eshope.

Čo znamená „niche“?

Niche znamená, v preklade z francúzštiny, niečo ako „výklenok“ – niečo exkluzívne, niečo v špeciálnej poličke. Väčšina týchto značiek sa predává v špeciálnych butikoch.

Kam smerujú niche parfumy dnes?

Úspech nikových vôní si samozrejme nemohli nevšimnúť veľké parfumové domy a začali vyrábať svoje exkluzívne vône, ktoré v bežnej parfumérii zatiaľ často nenájdete. I keď doba sa už zase pomaly mení. I parfumérie chcú svojich zákazníkov okúzliť exkluzivitami a začínajú skúšať predávať menej známe nikové značky.

 

 

Další článek v blogu